Sõltuvalt nende kaubeldavatest mahtudest, likviidsusest, volatiilsusest ja spreadi väärtusest võib aktsiad jagada kolme rühma: kvaliteetaktsia, keskmise suurusega ja väikese suurusega aktsiad.
Kvaliteetaktsiad arvatakse olevat kõige usaldusväärsemad ja likviidsemad. Need on suurte globaalsete ettevõtete, näiteks Apple, Microsoft, Google, Coca-Cola, IBM, General Motors jne.
Keskmise ja väikese suurusega aktsiad on vähem likviidsed, kuid mõnikord võivad need olla paljulubavamad
Kuulsate ettevõtete väärtpaberid ei anna alati kõige suuremat kasumit, kuid investeeringute osas peetakse neid keskmise ja väikese suurusega aktsiatega võrreldes kõige vähem riskantseteks. Võib olla tark otsus luua portfell, mis koosneb erinevat tüüpi varadest.
Kauplejad võib jagada kolme kategooriasse:
- Passiivsed (usaldusväärsus ja stabiilsus), kes eelistavad "kvaliteetaktsiaid".
- Aktiivsed (mõõduka riskiga võimalikult suur kasum), kes eelistavad enamasti "kvaliteetaktsiaid", kuid ei eirata ka keskmise ja väikese suurusega ettevõtete aktsiaid.
- Spekulandid (kiire sissetulek, lühiajaline ost/müük), kes valivad "kvaliteetaktsiad".
Usaldusväärsemate ja likviidsemate väärtpaberitena võib "kvaliteetaktsiaid" pidada ülimaks instrumendiks, mis sobib kõigile kauplejatele hoolimata nende strateegiatest. Oluline on mõista, et keskmise ja väikese suurusega aktsiatega kauplemine nõuab kauplejatelt finantsturgudel kauplemisel kõrgtasemel teadmisi ja muljetavaldavat kogemust. Algajatel ei soovitata neid oma portfelli lisada, sest ootamatud sündmused võivad põhjustada osa või kogu investeeringute kaotuse.